8 tips, der gør træningen sjovere

Det sker indimellem for os alle, at vi mister lysten til at træne. Men bare rolig. Vi har lavet en liste med kloge tips, der gør det sjovt at træne igen.

Prøv noget nyt
De fleste af os mister lysten, hvis vi gør det samme igen og igen. Kast dig ud i at prøve nye træningsmetoder eller måske en helt ny træningsform? Variation er nøglen til at få træningen til at føles sjov i længere tid.

Flyt træningen ud
Forskere på Innsbrucks universitet er kommet frem til, at naturen får dig til at træne hårdere og holde ud i længere tid, end hvis du laver samme træning indendørs. Den fysiske træning er forfriskende, mens naturoplevelsen reducerer stress. Win-win!

Tag på sightseeing
Plejer du at løbe? Prøv at variere din rute, og se den som en slags sightseeing. Så bliver du tilpas distraheret og glemmer helt, hvor hårdt det er – og samtidig får du set noget nyt!

Planlæg en god playliste
Er det svært at komme i gang, eller er det måske værst trefjerdedele inde i træningen? Når man lytter til sin yndlingsmusik, bliver de hårde perioder lettere – og sjovere – så tænk over, hvornår i træningen, du normalt har det sværest, og læg dine yndlingsnumre dér.

To fluer med ét smæk
Skal du til stranden? Så tag løbeskoene på, og løb derud. Tag en powerwalk hjem fra arbejde, eller tag cyklen i stedet for bussen, når du skal ud at spise. Benyt lejligheden til at træne, når du alligevel skal fra ét sted til et andet!

Træn sammen
Aftal at mødes med en ven til en skøn powerwalk eller en joggingtur. Så kan du have det sjovt og samtidig være ekstra godt tilfreds med dig selv.

Sæt et mål
At træne helt uden formål kan godt være kedeligt i det lange løb. Det kan derfor være en god idé at sætte sig et mål eller tilmelde sig en konkurrence, man skal træne til.

Gør det, du bedst kan lide
Du behøver ikke løbetræne, bare fordi alle andre gør det. Gør det, du bedst kan lide og finder sjovt. Så glæder man sig også mere til at træne!
 


Bonustip: Få en ny træningskammerat

Motion giver energi i sig selv, men somme tider kan man godt have brug for lidt hjælp. ARGI+ er et kosttilskud i pulverform, der let blandes med vand eller anden drik. Indeholder eksempelvis B6- og B12-vitamin, der blandt andet bidrager til at reducere træthed og udmattelse og fremmer normal energiomsætning. Er desuden portionspakket, så du altid kan have din egen sportsdrik med i lommen. Læs mere om ARGI+ her
 

Vidste du, at …
… din krop bruger 200 muskler for at tage et enkelt skridt fremad?
… dine fødder belastes med 3-4 gange din kropsvægt, når du løber?
… det tager 6-8 uger for din krop at tilpasse sig et nyt træningsprogram, og cirka 12 uger at se mærkbare resultater: Så giv ikke op!